viernes, 9 de febrero de 2018

Tarjetas de gamificación



Valoració del programa:  

El programa que he utilitzat (pizap) és prou senzill de manejar. Té per a afegir fotos i text amb diferents fonts i colors, la qual cosa facilita molt poder inventar el tipus de targetes que vols. Pots també afegir fons i retallar les fotos que vullgues posar més xicotetes.



Valoració del treball proposat:

Crec que ha sigut un treball que ens ha agradat molt a tots, perquè se'ns feia amé pel fet que podíem fer més o menys el que volguérem amb les targetes. No havíem de seguir un guió especifique, i el fet de poder utilitzar totes les fotos que volguérem i de poder posar els nostres propis textos ha fet que el treball siga més divertit.

A més, crear targetes per a usar-les l'any que ve en un altre curs em pareix un bon mètode perquè els alumnes s'esforcen més, perquè voldran aconseguir els beneficis que hem posat en les targetes. Sincerament, m'agradaria haver-les usat enguany també amb nosaltres.



Diari de sesions:  

En la primera classe havíem de triar quin programa utilitzar per a crear les nostres infografies, i al principi havia triat un altre programa diferent però no m'aclaria res. Per a començar, ni tan sols podies afegir imatges que tingueres guardades en l'ordinador (havies d'usar les que et proporcionava el programa) , i les que et deixava usar no m'apegaven amb cap infografia de què ens va donar Ricardo.   Si que deixava posar frases amb diferents colors i fonts, i també podies moure-ho i col·locar-ho on volgueres, però no et deixava pujar fons propis i, si no volies que estiguera en blanc havies de triar un dels fons lletjos que t'oferien.

El segon programa que vaig decidir usar va ser Pizap, la qual cosa en realitat és un editor de fotos normal en què es poden fer muntatges i editar fotos. Allí sí es podien inserir fotos que tingueres guardades, i per això vaig decidir que seria eixe editor per a fer totes les targetes. Ja coneixia l'editor d'abans, és a dir, no ho vaig descobrir per a fer este treball, perquè en ell també es poden fer muntatges amb fotos i collages, i ho havia usat anteriorment per a això (a la meua iaia li agraden els muntatges, i li vaig fer un amb fotos per al seu aniversari allí) .




Al principi vaig començar a fer les targetes amb el fons blanc, descarregant-me imatges que tingueren també un fons blanc per a no haver de retallar-les perquè sóc vaga. Vaig fer diverses d'este estil abans de començar a buscar les imatges en png per a poder usar fons d'un color que no fóra només blanc. 


Bàsicament, Merche em va dir que quedava un poc insípid, i vaig decidir no fer-les totes del mateix estil, posant-li efectes a algunes perquè no fóra tan bàsica la infografia. Em va ajudar a arreglar algunes de què ja tenia fetes (una d'elles va quedar millor del que estava abans, però l'altra va quedar pitjor) , i vaig deixar altres que ja havia fet en blanc perquè no quedava bé amb els efectes que oferia Pizap.


El que va quedar mes lleig.
El que va quedar mes bonic.



Els fons els buscava en tumblr, una xarxa social on solen haver-hi fons i fotos més boniques que en google. Allí, fiques en el buscador paraules clau i t'ixen tots els resultats (com en google, però eixint-te directament coses boniques i no coses rares, que és el que em solia pasar...) .

Amb els fons de tumblr i les imatges png o les de fons blanc, l'única cosa que cap a era afegir-los els dos en l'editor de Pizap i posar una frase o bé del full que ens va donar Ricardo com a exemple o bé alguna inventada.


En els títols anava variant cada vegada els tipus de lletra i les grandàries, perquè t'oferixen també moltíssimes en Pizap, i encara que la gran majoria cal tindre el vip i pagar, continuen havent-hi prou gratis.

Es poden triar de la grandària que vullgues i també de molts colors, a més de poder rotar i inclinar-les com vullgues.

Es pot afegir també brillantor (que és un efecte per a les lletres que equival a repassar els bords d'un altre color i fer que s'isquen un poc) o, si ho preferixes, només repassar les lletres. Jo preferia la segona opció pel fet que a vegades amb la brillantor no es llegia bé el que havia escrit, i amb només repassar-les es llegia inclús millor.

Les altres classes em vaig dedicar a fer el mateix sempre, buscant noves fotos i pensant en idees que posar en els títols de ''Vale por...''. Una vegada les tenia muntades de la forma que he explicat abans, la qual cosa cap a era afegir @salesianasvlc en alguna part de la foto perquè se sàpia que són d'este col·legi. Ho posava de la mateixa lletra que havia usat abans perquè quedara coordinat, i de normal ho posava en gris i prou més xicotet que el títol. 
Després només les guardava i les pujava a la carpeta que teníem compartida tot el grup amb el professor, tornant després a començar novament amb una altra infografia diferent.


Sólo si has trabajado en grupo:

Los componentes del grupo somos Miriam Perez, Mariela Pachar, Merche Real, Tania Cuerda y yo, Carla Albiñana.

Creo que hemos trabajado muy bien todas, más bien individualmente que en grupo debido al tipo de trabajo que era. Cada una tenía que hacer tarjetas por su cuenta, y lo único que realmente compartimos como grupo es la carpeta donde las guardamos.
No obstante, cada una ha trabajado muy bien y ha hecho más o menos el mismo
número de tarjetas.


No hay comentarios:

Publicar un comentario