viernes, 16 de febrero de 2018

Fulles de càlcul


1. Condicions del treball:



2. Valoració del programa: 


No és un programa excessivament difícil d'utilitzar, però pel fet que era la primera vegada que ho usava (almenys jo) m'ha resultat complicat aclarir-me. Sobretot a l'hora de fer les gràfiques que, a pesar que podies seleccionar tota una taula i es feia pràcticament sola, a vegades no me n'anava (no em
preguntes el perquè, perquè no tinc ni la menor idea) . A vegades ni tan sols es copiava d'un full a la següent (usant Control C i tot això) . 
 
Al principi això de les funcions em va resultar més complicat pel fet que tenia l'ordinador en anglés i les meues eren diferents de les d'altres companys i no m'ho podien explicar si no entenia quelcom. Després ho vaig posar en espanyol i ja me va ser millor.
 
3. Valoració del treball proposat:

Comparat amb els altres treballs que hem realitzat este curs, seria el que menys m'ha agradat. 
 
Informàtica generalment és una assignatura divertida i entretinguda i, encara que controlar els fulls de càlcul ens servirà per al futur, el fet d'haver fet problemes de física en elles no m'ha acabat d'agradar perquè no entenia la mitat a pesar de si saber fer-los en paper i amb la calculadora. 
 
No obstant això, crec que pot ser útil per si hem de fer coses per l'estil d'ací a uns anys, ja siga en la universitat o perquè hem repetit curs. Espere que no siga per la segona opció, però serviría...
 
4. Diari de sesions:


Els primers dies en què treballem amb fulls de càlcul estava més perduda que un polp en un garatge, sent sincers. Encara seguint el guió del blog del professor, la majoria de les vegades ni tan sols entenia el que m'estava demanant ni explicant. Era la primera vegada que usava fulls de càlcul en el col·legi i fora 


d'ell, i ni tan sols sabia el que eren les funcions ni el que feien (després ja ho vaig ser entenent perquè bàsicament el títol que porta cada una explica el que fa, però el fet de tindre al principi en anglés no ajudava).

Vaig tindre la sort que Nacho també les tenia en anglés, i no se si les canviaria després a l'espanyol com vaig fer jo, però mentres que les teníem en el mateix idioma m'ajudava amb les coses que no entenia. Ell almenys pareixia entendre el que estava fent (cosa que jo al principi per descomptat que no) , i sempre anava més avançat que jo (i en realitat que la resta també).



Vaig sobreviure al treball dels Electrodomèstics sense saber pràcticament res de fulls de càlcul, i més o menys al principi del següent treball va ser quan AL FI vaig esbrinar com canviar l'idioma del correu a espanyol. I amb que ho vaig esbrinar vull dir que m'ho va canviar Ricardo.










Els segons exercicis que vam fer amb els fulls de càlcul no eren molt més difícils que els primers, però si que tenien més coses que fer, i a més el professor volia alguns resolts d'una forma específica a pesar que es podia arribar al resultat de diverses maneres. 

La guia per a resoldre els exercicis era prou detallada, i estaven ben explicades les coses. A més, tenint a Álvaro al costat i a Nacho darrere (que o ja havien usat fulls de càlcul abans o agarraven les coses més ràpid que jo) , podia demanar-los ajuda a ells a més del professor.

Pel fet que eixos exercicis eren individuals, m'havia canviat de lloc en la classe i ja no estava assentada amb el meu anterior grup amb el qual vaig fer el vídeo (Miriam, Merche, Mariela i Ricardo) , però per als treballs en grup que anaven a continuació em vaig canviar al meu lloc actual (junt amb Miriam, Tania, Mariela i Merche).

En el primer exercici de caiguda vertical es podria dir que anava quasi igual de perduda que al principi, encara que pel fet que la resta de les meues companyes pareixien estar en la mateixa situació, no em sentia tan estúpida. 




No obstant això, després de llegir i rellegir la guia de Ricardo unes set vegades cada una, esbrinem com es feia l'exercici.

Quan més o menys ja sabíem com es feia el problema, vam fer la taula i col·loquem les dades quasi sense problemes. No ens coordinàvem molt, és a dir, mentres que una escrivia en una casella, una altra persona sense voler també ho estava fent al mateix temps i era un poc embolic.


El problema després vi amb una de les taules, amb la qual necessitem prou ajuda del professor per a fer-la bé. Esta era la d'energia cinètica, energia potencial i energia mecànica, i al principi ens eixia massa rar i massa diferent comparat amb els altres grups, però després de toquitear les dades i canviar-los un poc, aconseguim fer-la bé entre totes.

La gràfica de l'altura i la velocitat la van fer Miriam i Merche en una classe (per això és tan coent amb les estreles domicilis per a assenyalar les dades) , i les altres les vam fer més o menys entre totes.

Al principi no sabíem com es validaven les dades ni com es protegien els fulls, i després d'una classe quasi sencera de buscar en internet, vam saber fer la validació. Protegir els fulls va ser més fàcil, i comprovem si estava bé excloent a una persona del grup. 



En resum, a pesar que Miriam té mal gust (ella va ser qui va voler posar les estreles) , el treball ho vam fer bé.
El treball de punt de trobada vertical seria probablement el segon que més ens va costar, sent el primer l'últim que vam fer del tot (que va ser apocalíptic més aïna) .
Les dades els vam posar bé, però eren les dades, així que realment no hi havia molt més que fer que copiar. El problema real vi amb la taula. En el temps calia dividir una cosa de les dades anteriors cada vegada entre un valor, i això ho vam fer malament més de dos i més de tres vegades.
Al principi ni tan sols sabíem com omplir el temps i ens inventàvem els valors i, quan ja havíem acabat la taula, va ser quan el professor ens va dir com se cap a en realitat.
Per a la y1 i la y1 (la segona i tercera columna de la taula) havíem d'aplicar una fórmula que ens havia donat el professor en el seu blog amb el temps calculat abans.

Al principi, com teníem el temps mal, tota la resta ens donava coses rares i no el que havia de donar. Després, quan ho arreglem, com havíem agafat les caselles anteriors i no sols les dades per separat, se'ns va canviar tot directament.
Esta vegada, si no recorde malament, la gràfica ens va eixir bé directament. És a dir, agafant totes les dades de la taula i punxant en l'apartat per a inserir gràfica se'ns va posar bé sense haver de fer grans canvis.
El primer exercici de tir parabòlic no ho vaig entendre molt bé del tot, però ho vaig entendre prou com per a poder fer-ho i poder ajudar al meu grup a acabar-ho.
 


L'últim exercici de tir parabòlic es podria dir que va ser el pitjor de tots. No ens aclaríem per a res amb el que calia fer, i pel fet que la resta de companys tampoc ho tenien molt clar, bàsicament vam estar tres classes seguides intentant esbrinar per on començar. 
 En la primera classe que vam haver de fer este ejercico vam posar les dades i vam fer les taules, però les classes següents van ser quelcom així com intentar fer autodefinits sense pistes. A més, es va ajuntar tot açò amb que el professor es va posar malo i no va poder vindre a classe.

No enteníem com es resolia el problema a pesar d'haver fet ja un de l'estil (que tampoc havia aconseguit entendre del tot almenys jo) , i a més es posar tants dades i llevar-los després ens acabem fent un embolic. 
 
 
En resum, vam haver de fer un altre document per a així poder començar de zero i no embolicar-nos més i, quasi un dia abans de l'entrega del treball, ho vam fer cada una des de l'ordinador de sa casa. Parlàvem per whatsapp com pensàvem que s'havia de fer, i entre totes al final aconseguim traure-ho i acabar-ho. 
 
 
 
Ens va costar prou, però crec que al final ho vam fer bé.
Quan ja acabem tots els treballs, Ricardo ens va fer una prova individual que era quasi igual a un dels exercicis que havíem fet feia uns dies. I encara sort, perquè si no fóra per això i fora un completament nou tal vegada no hauria pogut acabar-ho a temps. Però ho vaig fer. 
 
Vaig tindre la sort que la gràfica va eixir quasi a la primera (només vaig haver de canviar el temps a l'eix x) , perquè de normal em solc embolicar amb les gràfiques, almenys les gràfiques que estan en l'ordenador...
 



5. Si has treballat en grup: 


Els components del grup som Mariela, Merche, Miriam, Tania i jo, Carla.

Com en l'altre treball, pense que en aquest també em treballat molt be juntes. En aquest hi havía que coordinarse i ajurdar-se mutuament més que en l'altre treball de les infografies, i això mateix es el que hem fet.

Per exemple, quan una component del grup no entenía alguna cosa, intentavem explicar-se-la, i mes o menys ens coordinavem per fer les coses.






























No hay comentarios:

Publicar un comentario