jueves, 26 de abril de 2018

Scratch



Condiciones




Valoración del programa

Al principi era un poc difícil d'usar, però li vaig acabar agafant el truc ràpid. A més, el programa oferix explicacions de les ferramentes que pots usar i et dóna guies d'exercicis bàsics perquè faces jocs i aprengues a usar les funcions simples.

Com les funcions estan dividides per colors, això també fa que siga més fàcil organitzar-se i, si quelcom no t'ix bé, copiar-ho del model que t'oferix el programa.




Valoración del trabajo propuesto


El treball m'ha agradat generalment, encara que hi havia alguns exercicis que em van costar prou i em van posar dels nervis.

Ha sigut un treball entretingut, però si fóra per mi no hauria fet tants exercicis, més que res perquè algunes funcions que ens posava el professor per a practicar en un exercici ja les havíem usat en exercicis anteriors sense voler.

Però també cal dir que es més entretingut que el treball anterior (menys util, però mes entretingut).



Diario de sesiones

Els primers dies vam fer uns exercicis de pràctica que, certament, em van
resultar un poc pesats. No entenia el programa, i no sabia on estava cada cosa, per la qual cosa costava un poc més.


Vam fer un exercici en què un personatge havia de ballar junt amb un altre, la qual cosa es fa simplement fent que canvie de disfressa moltes vegades. Hi havia una opció de 'por siempre' que venia molt bé per a eixe tipus de coses.

En el següent exercici, els personatges havien de canviar de disfressa alhora que el fons canviava de color, i això es feia amb una opció de 'cambiar color per (un numere)' que es posava també perquè es repetira tota l'estona. Esta vegada, un dels personatges també havia de canviar de color, la qual cosa es fa igual que el fons però en la pestanya del personatge que vols que canvie.

En el següent exercici el fons només havia de canviar de color al pressionar perquè començara, i un dels objectes havia de canviar de color tota l'estona igual que en l'exercici d'abans.
Ara dos dels personatges havien de dir quelcom al pressionar l'exercici perquè comence. També vaig posar que l'hipopòtam volador rebotara quan tocara els bords de la pantalla.

Després vaig fer un dels jocs que et proposava el programa, que era d'un objecte que anava caient tota l'estona i havies d'agafar-ho amb un altre que només podia moure's per la part de baix de la pantalla amb ajuda de les fletxes del teclat.
Els óssos (que són l'objecte que vaig triar perquè caiguera) havien de
desaparéixer i tornar a aparéixer en un lloc aleatori, i això va ser el que més difícil em va paréixer. Em va costar prou esbrinar com fer-los desaparéixer, però al final ho vaig aconseguir.
També vaig posar un so per a quan agafares un ós, però no vaig arribar a escoltar-ho.

L'exercici següent era de posar un nom qualsevol amb les lletres que et donava el programa i fer-les girar i canviar de color o acostar-se a la pantalla quan les tocs i coses així. Podies fer més o menys el que volgueres, així que este exercici no va tindre massa complicació.
Això sí, és un poc molest haver d'anar lletra per lletra per a animar-les o fer quelcom amb elles.


El següent exercici va ser un poc més complicat ja que em vaig fer un embolic diverses vegades amb les funcions.
Era un joc en què un objecte (jo vaig triar un donut) havia de rebotar amb les
parets i també amb el pàdel, i si tocava la part de baix de la pantalla s'havia de parar. A més, cada vegada que el donut tocava el pàdel, havia de fer que se sumaren punts.
Havia d'afegir també l'un costat de la pantalla un apartat perquè s'anaren comptant els punts.

A partir d'este exercici que explicaré, les coses van començar a complicar-se pel fet que ja no teníem la guia de Scratch per a fer-los, sinó que Ricardo ens va posar una xicoteta guia del que havíem de fer en el seu blog.

El primer tan sols havíem de fer que el gat dibuixe un quadrat, i en el segon que dibuixe un triangle. L'única cosa complicat d'estos exercicis era posar l'angle a què havia de girar el nino per a dibuixar bé la figura, la qual cosa per al quadrat era més fàcil que per al triangle.
També calia posar que s'esborrara tot a l'estrényer inici, perquè si no tenies ja el quadrat dibuixat des del principi i et fas un embolic.
També has de posar que llevant el llapis quan acabe de dibuixar perquè no es ratlle tota la pantalla (cosa que jo al principi no sabia fer i era tot molt confús) .

El tercer exercici també era de dibuixar figures, però esta vegada calia fer una casa, la qual cosa només és el mateix que hem fet abans però combinant-ho tot junt. En este exercici no vaig tindre problemes.



En el quatre exercici havíem de buscar un pla en internet i sobre eixe pla posar un objecte o un dibuix vist des de dalt que havia de recórrer un camí i, al mateix temps, marcar-ho amb algun color.
Vaig triar un pla un poc difícil (amb corbes i
carrers no molt rectes) , i per això crec que em va costar més fer este exercici que potser qualsevol altre.


Vaig fer que el meu personatge passara per una rotonda, i em va costar almenys sis anys i mig que la girara sense desviar-se massa.


El quint exercici va ser divertit de fer perquè havíem de posar la nostra pròpia cara en el personatge que usàrem.
Per a començar, vaig retallar la foto original i la vaig passar a png en Pizap, i després ho vaig afegir en cada disfressa del personatge perquè no se'm canviara. Al principi tenia el cap més gran en una disfressa que en un altre, però al final ho vaig arreglar i ho vaig posar bé sense dificultats.
En l'exercici, el personatge havia de creuar un pas de zebres quan es posara el semàfor en verd per a no ser il·legals. Això va ser fàcil de fer, perquè només havies de canviar el fons. També havia de pensar quelcom mentres creuava.


El sext exercici tan sols havies de posar diversos peixos i un carranc en un fons de mar o aigua (havia de paréixer una peixera) . El carranc havia de moure's pel fons, i els peixos també havien de moure's però no especificava com. Només et deia la guia que no podien moure's en línia recta.
A més, havies d'afegir un cofre de què isqueren bambolles de què hi ha en els aquaris, però com jo mai he tingut un aquari d'eixos, vaig posar les bambolles en llocs a l'atzar.

Quan Ricardo es va donar compte, al principi em va dir que no era així i que estava malament, però amb el que m'havia costat que desaparegueren i tot al final va dir que no passa res i que servia igual.


 


En el sèptim exercici havies de fer una història amb dos o més personatges i canviar-los les cares per la teua, i si volies per la d'algú més. Este exercici era
prou simple i l'única complicació que podia tindre era això d'afegir les cares (però en realitat només calia posar-les en les disfresses i ja està) .


En l'octau exercici havies de mantindre una conversació amb el personatge que volgueres. Ell et feia un parell de preguntes i tu havies de respondre-les. A més, depenent del que li respongueres havia de dir una cosa o una altra (encara que es tractava de coses simples com preguntar el teu nom i la teua edat) . Per a finalitzar l'exercici, tan sols havies de canviar d'escenari i de personatge.

El nové exercici també va ser prou complicat; en ell havíem de calcular l'àrea d'un rectangle. Per a això, el personatge que triàrem ens preguntaria tant la base com l'altura del rectangle, i a partir d'ací (fixant les dades) ho multiplicaria i ho trauria tot.
Després havíem de canviar d'escenari perquè el personatge poguera dibuixar el
rectangle, així com també calcular el seu perímetre.
Al principi no em recordava de com es feia perquè dibuixara quelcom i després s'esborrara al començar novament el joc, i m'eixia tot mal. Però quan m'acord, tot me va ser millor.


A causa del trauma que li vaig agafar als carrers torçudes de l'exercici quatre, en el desé exercici no em vaig arriscar que em passara el mateix i simplement vaig crear un laberint AMB ESBOSSES MOLT RECTES per a no tirar-me mig any corregint errors. És per això que se'm va fer prou amé este exercici.
Calia fer que un personatge recorreguera un laberint, rebotant cada vegada que es xocara amb una paret i sumant punts cada vegada que es menjara un dels aliments que havia escampats pel laberint.
En este exercici vaig esbrinar que es podien posar gifs en el joc, perquè a pesar que apareixien separats a l'importar-los, si posaves que canviara de disfressa sense parar, al final era un gif normal.

L'onzé exercici va ser dels que més em van costar junt amb el quart. Ho vaig fer tot prou retorçut, i em va costar quasi dos classes senceres acabar-ho i que fóra bé.

Només havies d'endevinar el número aleatori en què estava pensant un dels personatges, sent l'altre personatge el que diu les teues respostes. Com en un altre exercici fet anteriorment, depenent del número que diguera, el primer personatge havia de dir una cosa o una altra, i si ho encertaves havia de donar-te l'enhorabona.

A més, tenies un límit d'intents, i si no aconseguies encertar el número llavors, perdies.

Com ja havia acabat, també vaig fer un exercici extra que era d'una pilota que rebotava en una placa roja. L'objectiu del joc era donar-li als peixos que nadaven per dalt.
Primer apareixia un peix morat que nadava lent d'un costat a un altre, però una vegada li donaves apareixien dos peixos roses més xicotets que nadaven molt més ràpid i costava més donar-los. Per això, quan li dónes al primer peix, només ganes 10 punts, però quan li dónes a cada un dels roses ganes 20.





Exercici 1.




 Exercici 2.




Exercici 3.



Exercici 4.



 Exercici 5.




Exercici 6.




Exercici 7.






Exercici 8.




Exercici 9.




 Exercici 10.




Exercici 11.



No hay comentarios:

Publicar un comentario